משלוח חינם בקניה מעל 499 ש"ח* | מינימום הזמנה באתר 100 ש"ח
עקב המצב הבטחוני נא בדקו לפני סיום הזמנתכם האם יש שירות משלוחים לאיזור מגורכם בשורות טובות צוות שארפן

כיצד נבחר לעצמנו את העיפרון הטוב ביותר? – מדריך ממוקד.

העיפרון הוא כלי כתיבה אידיאלי במיוחד. מה שהופך את העיפרון לכל כך מוצלח מול העט למשל, היא העובדה שניתן למחוק בקלות ובמהירות את מה שנכתב איתו. מה שמאפשר לשרטט סקיצות בוסריות וראשוניות, ולתקן אותן עד לקבלת התוצאה המושלמת.

אז כיצד נבחר לעצמנו את העפרונות הטובים ביותר? – לפניכם מדריך ממוקד, יעיל וקצר.

  1. לבחור את העיפרון בהתאם לייעוד שלו

אין תשובה אחת לשאלה מהו העיפרון הנכון ביותר בעבורנו, וזאת מכיוון שזה מאוד תלוי במה שאנחנו מתכוונים לעשות עם העיפרון. בעיפרון יש 2 פרמטרים חשובים שיש לקחת בחשבון: עובי העיפרון, ועובי קשית הגרפית הפנימית. כל אחד מהפרמטרים האלה עשוי להשפיע על הביצועים של הכתיבה או השרטוט שלנו.

במידה ואתם מעוניינים לכתוב עם כתב רחב ונוכח, עליכם לבחור בעפרונות בעלי העובי הרחב יותר. ואילו אם אתם מעוניינים בקווים עדינים ודקים, עליכם לבחור דווקא בעפרונות הדקים.

בכל מקרה ותחום לגופו, לדוגמה שרטוט קווים לאדריכלות, יש להתייעץ עם בעל מקצוע וותיק ומנוסה באשר לעיפרון המתאים למשימות הייעודיות של התחום הזה.

  • מה עדיף עיפרון רגיל (מעץ) או דווקא עיפרון מכני?

יש שני סוגי עפרונות שרובנו מכירים עוד מילדות. יש את העפרונות הקלסיים מעץ, אלה שכה אהבנו לחדד ולחדד סתם בשביל הכיף, גם כשלא בדיוק היה בזה צורך. ויש את העפרונות המכניים, אלה שנראים ממש כמו עטים רגילים, רק במקום קשית ממולאת בדיו, מחדירים לתוכם חודי גרפיט, שבעזרת מנגנון מכני הם מקודמים לשפיץ של העיפרון, וכך ניתן לכתוב ולשרטט איתם.

לכל אחד מסוגי העפרונות האלה יש מעלות וחסרונות לעומת חברו: ייתרון בולט של עיפרון מכני הוא, שאין צורך לחדד אותו. נגמר השפיץ? אין בעיה, נותנים לחיצה קלה והנה לנו חוד טרי, שמוכן ומזומן לכתיבה ב0 מאמץ.

ולעומת זאת לעיפרון עץ יש גם ייתרון לא מבוטל, בכך שהשפיצים שלו הם חזקים יותר ונוטים להישבר פחות ביחס לעיפרון מכני.

נראה שמדובר בעניין של טעם אישי, רצוי להתנסות בשני הסוגים ולהחליט מי מהם משרת אותנו טוב יותר.

כך או כך את שני סוגי העפרונות תוכלו להשיג כאן ב'שארפן' בכל עובי שתרצו, ובמחירים מעולים.

  • כיצד נדע מהו עיפרון בהיר יותר, או כהה יותר?

החומר הצובע בעיפרון – גרפיט. הוא חומר רך מטבעו. וככל שהוא יותר רך כך הוא מתפרק ונמרח מהר יותר על הדף. כדי שנוכל לקבל עפרונות עם מגוון עוצמות כתיבה, מוספים היצרנים חומר בשם 'חרסית', החמור הנ"ל הופך את הגרפיט למוצק ועמיד יותר, וככל שמכניסים יותר ממנו לגרפיט, כך הוא מפריש מעצמו פחות חומר לדף, וכך הכתב שלו הופך לבהיר יותר.

עפרונות בעלי צבע בהיר יחסית, מסומנים באות הלועזית H, וככל שרמת הבהירות היא פחותה כך המספר לצד האות הנ"ל יעלה (1,2,3,4) הגבול בין העפרונות הבהירים לכהים, נפגש בעפרונות המסומנים באותיות HB , כאשר מהאות B  ומעלה רמת הכהות של העפרונות רק תעלה.

  • חשוב שיהיה לעיפרון מוחק בקצה השני שלו.

מה שהכי מזוהה עם עפרונות, זה המוחק בקצה התחתון שלהם. המוחק הזה כל כך פרקטי ונוח לשימוש, והוא משדרג את חוויית הציור או הכתיבה מאוד.

חשוב לשים לב בעת שקונים עפרונות חדשים, שלא לכל העפרונות יש את המוחק המובנה הזה למטה. לכן אם זה חשוב לכם, שימו לב לפני שאתם מקליקים ומזמינים את העפרונות שלכם שהמוחק אכן נמצא שם.

כאן ב'שארפן' תמצאו מגוון ענק של עפרונות מעץ, או עפרונות מכניים, מכל המותגים הנחשבים ביותר, במחירים הטובים ביותר – הזמינו כעת.

אהבתם? שתפו..

CW
0
    0
    העגלה שלך
    הסל קניות שלך ריקחזרה לחנות

      מעוניינים ברכישה סיטונאית?

      השאירו פרטים ונחזור אליכם

      משרד / מוסד

      לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית
      השאירו פרטים ונחזור אליכם

      ביטול הזמנה

      שימו לב ! טופס זה מיועד לביטול מלא של ההזמנה

      אם ברצונכם לשנות את ההזמנה או לעדכן פרטים

      נא פנו באמצעות אחד מדרכי יצירת הקשר בלחיצה כאן

      לא מוצאים את המוצר שחיפשתם?

      המוצר שאתם צריכים לא במלאי?

      ספרו לנו, ואנו נדאג לחפש אותו עבורכם ולעדכן אתכם כשמצאנו

      נוסף לעגלה
      זמינים לשירותך בשמחה